Princes William, Harry, and Charles officially apologized for their controversial interview with Princess Diana

Princes William, Harry, and Charles officially apologized for their controversial interview with Princess Diana

Updated on July 25, 2022 12:04 PM by Anthony Christian

Panorama" interview with Princess Diana

He declared that the network would never again air the contentious 1995 "Panorama" An inquiry of the strategies employed by journalist Martin Bashir to obtain the interview with Diana led to the apologies.

Related: Prince Harry Royal Duties: Prince Harry Wins Legal Rights To Remove His U.K. Government Security

BBC apologized to the Princes

Prince Charles, Prince William, and Prince Harry received a formal apology from BBC for Princess Diana's infamous interview with journalist Martin Bashir nearly three decades earlier.

Related: Camilla: Her equation with Prince Charles and once being the lively young woman

BBC's director announced on Thursday

More than a year after an independent review looked into the strategies used by Bashir to gain Princess Diana's 1995 "Panorama" interview, BBC director general Tim Davie announced the network's website on Thursday.

Related: Celebrities who hate to be celebrities

Add Block

Unethical interviews with the royals

Regrettably, the BBC did not investigate the facts immediately after the program when there were red flags that the interview might have been conducted unethically.

Different questions could have led a good way

On the other hand, the BBC neglected to pose the difficult questions, as stated by The Duke of Cambridge himself. Princess Diana would have learned the truth during her lifetime if we had done our job correctly.

Add Block

BBC failed Princess Diana

We failed her, the Royal Family, and our viewers, Davie said in his apology. The BBC will never air the program again. We won't license it entirely or partly to other broadcasters now that we know the appalling method used to secure the interview.

Add Block

Tiggy Legge-victory Bourke's case

Following Tiggy Legge-victory Bourke's in a defamation case against the network in the London High Court on Thursday—she served as Prince William and Prince Harry's nanny throughout their childhood—the network issued an apology shortly after.

Accusations led to the court

The 57-year-old former royal caregiver filed a lawsuit against the BBC in a 1995 interview that she had an affair with Prince Charles and had been paid a "significant" sum of money by the broadcaster.

Add Block

The Royal family's apologies

Davie said, "I would like to take this occasion to formally apologize to her, The Prince of Wales, and the Dukes of Cambridge and Sussex for how Princess Diana was duped and the ensuing impact on all of their lives.

Add Block

Interview with Princess Diana a memory

The BBC director said, "The interview with Princess Diana will continue to be a part of the historical record and there may be times in the future when it will be justifiable for the BBC to use brief extracts for journalistic purposes."

Most extraordinary interview in history


"But given what we now know about how the interview was conducted, these will be few and few between. They will also need to be approved at the Executive Committee level. I would implore others to practice like restraint."

Add Block

Diana's honesty broke her marriage

Princess Diana spoke candidly about her struggle with bulimia and the difficulties of her marriage to Prince Charles in a 1995 interview. Before the Princess of Wales, the former couple divorced in 1996 after divorcing in 1992.

Add Block

The interview led to an investigation

The 1995 interview will be the subject of an independent investigation, the BBC said in November 2020 after asking former British Supreme Court Judge John Dyson, Lord Dyson, to get started.

Fake documents and reports circulated

After an investigation,  Bashir had faked documents, including financial records, to get an interview with Princess Diana.

Add Block

Princess Diana persuaded her

Earl Spencer, Princess Diana's brother, was introduced to the journalist by Bashir, who then persuaded her to grant the interview by presenting her with the bogus records.

Add Block

BBC sent apology letters

The BBC sent letters of apologies to Prince Harry and Prince William for Bashir's actions and subsequent cover-up 25 years earlier.

Investigation churned out

The Duke of Sussex expressed his opinion that his mother was taken advantage of in a statement in reaction to the investigation's conclusions.

Add Block

A rogue reporter

The Duke of Cambridge made a statement of his own in which he said that the BBC and "a rogue reporter" had failed Princess Diana and demanded that the interview never be aired again.

The panorama was the worst program

"I firmly believe that this Panorama program is completely unreliable and should never be shown again. It successfully created a false narrative that has been used for profit by the BBC and others for more than 25 years "said the future monarch.

add Block

What's New : Entertainment